Štěstí hledejte v sobě a v přítomném okamžiku


Často máme, naprosto mylně, pocit, že budeme šťastní, AŽ. Až si najdeme práci, partnera, budeme mít dům, peníze, až zhubneme deset kilo. To všechno nám ale přinese krátkodobý pocit uspokojení, ne trvalé štěstí. To můžeme najít jedině sami v sobě, byť to zní jako klišé. Musíme změnit svůj pohled na život, sami na sebe, naučit se dívat jinýma očima a změnit své myšlenky.

Jestliže jste zdraví, netrpíte hlady a máte kde bydlet, pak je to opravdu jen na vás. Věřte, že většina obyvatel naší planety takové štěstí nemá, a přesto se mnozí z nich určitě cítí šťastnější! Jak na sobě tedy pracovat, abyste dokázali žít opravdu šťastný život? Seznamte se například s mindfulness.
posezení venku u kávy


Principy a techniky mindfulness – žijte přítomným okamžikem a buďte šťastnější


Žijte v přítomnosti a radujte se z maličkostí            

Byť to zní hloupě, abyste žili šťastný život, musíte se naučit radovat z maličkostí. Je důležité, abyste se oprostili od minulosti, kterou nezměníte, a budoucnosti, která je nejistá. Žijte tady a teď a buďte TEĎ šťastní. Snažte se více vnímat všemi smysly, ať už jde o jídlo, přírodu, teplo nebo chlad. Vnímejte, jaké to ve vás vzbuzuje pocity, snažte se negativní myšlenky nahradit pozitivními. Zkuste si na všem najít tu dobrou stránku věci!

Naordinujte si detox od elektroniky, procházejte se více v přírodě a více se soustřeďte na svoje myšlenky. Co se vám doopravdy honí hlavou, jaká jsou vaše přání, jakým směrem se v životě chcete ubírat.
Sepište si seznam vděčností

Jako jedno z praktických cvičení může být sepisování věcí, za které jsme v životě vděční. Můžete to zavést do svého denního rituálu a sepisovat je například každé ráno.
východ slunce a žena
Čtěte seberozvojovou literaturu a pracujte na sobě

Seberozvojová literatura vás může motivovat k akci, nakopnout vás správným směrem.

Neustále na sobě pracujte, poznávejte nové věci, překonávejte překážky, bude vám to přinášet dobrý pocit a uspokojení. Každý nový zážitek a zkušenost vás bude pozitivně formovat.
Vyzkoušejte další techniky mindfulness, jako jsou například meditace, afirmace a vizualizace, vědomé dýchání. Můžete vyzkoušet i nějaké kurzy mindfulness a různé několikadenní výzvy.

1.0
01